Toch geen veluwe

10 september 2016 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Heerlijk hier ons eigen hutje. Vanmorgen om 8 uur al bij supermarkt om ontbijtje te scoren. Eenmaal onderweg bleek ik nog niet helemaal wakker en miste de hulp van mijn navigator Marja. Blijkt dat je in een klein dorpje als dit zelfs verdwalen kunt.  Gelukkig had ik gisteren nog wel gezien dat we bij het Imax theater logeren, dus toch met de boodschapjes weer thuisgekomen. Na een lekker ontbijtje (geen toastjes met kaas deze keer) plannetje voor vandaag gemaakt. Ons logeeradres beschikt over een zwembad en we kunnen er ook gratis wassen. Lijkt ons leuk dat te combineren, was in de machine en wij in het zwembad terwijl de machine draait. Zwembad en machines zijn naast elkaar maar wel aan het einde van de straat. We besluiten in ons badpak met door hotel geleverde badjassen in de auto daarheen te gaan. Lol. Gek gezicht natuurlijk 2 types in badjas in de auto. Maar bij de hotel receptie doen ze of het de normaalste zaak van de wereld is. Na dit avontuur gaan we op zoek naar het bezoekerscentrum om te kijken welke wandelroutes hier in de buurt zijn. We vinden zowel het bezoekerscentrum en diverse wandelroutes snel. Op de terugweg lopen we nog even langs het Imax theater om te zien wat daar zoal draait. Het lijkt ons wel wat om er vanavond een filmpje over Yellowstone park te pikken. Maar eerst even ‘thuis’ lunchen en dan op stap naar een van de aanbevolen hiking trails. We kiezen voor een wandeling van 3 miles in de omgeving van Old Faithful. Wandeling start bij de boardwalk van de geysers van Biscuit Basin. Dus eerste stuk met de auto ongeveer 3 kwartier om daar te komen. Maar nog maar net in het park staan we al oog in oog met een elk. Eenmaal ter plekke kiezen we ervoor een rondje te lopen eerst naar een ‘overlook’ en dan langs de Mystic Falls. Overlook betekent natuurlijk uitzicht, dus moeten we een enorme klim maken. Onderweg toch wel met de gedachte gespeeld het bijltje er bij neer te gooien, maar Marja heeft me naar de top geluld. Hier boven ook nog stiekempjes een candybar gegeten tegen alle bereninstructies in want die hebben een superneus en we hebben ook al geen berenspray mee om ze te verjagen, maar gelukkig zijn we niet belaagd.  De overlook was zeker de moeite meer dan waard en als extra beloning de waterval inclusief stoom. Op de terugweg nog even extra genoten van de geysers, die opeens veel meer borrelden dan op de heenweg. Kortom een succesvol uitstapje en we moeten toch wel toegeven dat het veluwe gevoel van gister niet helemaal op z’n plaats was. Wat ook leuk is om te merken is dat de meeste mensen langs de bezienswaardigheden rijden en niet meer dan 100 meter van plan zijn om te lopen om hun foto’s te maken. Dus we hebben het al helemaal door als je wat verder gaat je de natuur bijna voor je zelf hebt. Heerlijk. Op de terugweg zo rond 6 uur is het spitsuur in het park. Rond schemertijd komen de dieren in beweging, wat er natuurlijk voor zorgt dat de automobilisten stapvoets rijden om er zoveel mogelijk  van te zien en te fotograferen. Door deze vertraging missen we de film, dus besluiten we nog een boodschapje te doen en ‘thuis’ te genieten van ons eigen optrekje en wat te koken. We hebben tenslotte een open haard, die je hier goed kunt gebruiken. Want ondanks dat we een stralende zonnige dag hadden variëren de temperaturen van nachtvorst tot een maximum van 13 graden in de middag.

1. Apolonia:
    10 september 2016
    Pffff.... Jullie maken het wél spannend! Candybar eten en géén berenspray.... Heerlijk die humor in de schrijfsels. Zo beeldend, ik zie het helemaal voor me, 2 pensionadas in badjas 'over straat' .
    Hoewel, fysiek zijn jullie nog 'piep' want het lijkt mij al bij al behoorlijk zwaar met dat klim en klauterwerk. Ik doe het jullie nie na.
  2. Claudia Ommering:
    12 september 2016
    Geweldig!! Ik had jullie in de badjassen wel een trail willen zien lopen!! Fijn dat jullie het park mooi vinden en weer prachtige avonturen beleven.