Rustdag

6 oktober 2016 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Na ruim 8000 km op de teller en 9 staten te hebben bezocht, waren we vandaag wel toe aan een rustdag. Uitslapen, wasje, ontbijtje op ons terrasje, zwemmen, zonnen (in/aan het zwembad voor de deur) en in plaats van een power nap deze keer een behoorlijke middagslaap van ongeveer anderhalf uur. Kortom heerlijk. Maar rond half 5 bedenken we ons toch nog maar iets te gaan ondernemen. Het wordt met de bus Down Town Santa Barbara. Gaat heel soepel, bus stopt voor de deur en kost hier nog maar $ 1,75 voor ons beiden. Tegen half 6 zijn we er. Het is inmiddels behoorlijk afgekoeld en bij het uitstappen van de bus heeft Marja het al koud. Geen nood, er is een H&M die leggings verkoopt. Naar het strand is nog een stuk lopen, dat bewaren we voor morgen en lopen nu door het gezellige centrum van Santa Barbara. Het centrum bestaat eigenlijk uit één lange straat State street. Ons hotel is aan dezelfde straat maar een kilometer of 5 bij het centrum vandaan.  De stad heeft een spaans/italiaanse uitstraling en wordt ook wel de “american riviera”genoemd. We zijn te laat vertrokken, de winkels gaan al sluiten, dus besluiten we ter plekke, dat we maar eens copieus gaan dineren om te vieren dat we zo’n leuke vakantie hebben. Het is wel even zoeken voor we een leuk restaurant gevonden hebben, maar vlak bij het bus station (lekker makkelijk, kunnen we zo de bus in rollen) vinden we Finch&Fork. We eten er echt geweldig en we bedenken ons dat we over het algemeen heerlijk hebben gegeten in America op een niet al te lekkere hamburger in Cody na, maar daar hadden ze wel live music. Dat is toch super in bijna 6 weken tijd.