Uitslapen en ook nog wat zien

6 september 2016 - Custer State Park, Verenigde Staten

Heerlijk bijgeslapen afgelopen nacht (11 uurtjes). We verblijven we 2 volle dagen in Custer State Park en starten relaxed met toastje met kaas als ontbijtje in bed. Vervolgens doen we een wasje en appen wat met het thuisfront. Daarna gaan we op pad. Moeten alweer tanken en nog een Nationale  Parkpas zien te kopen. Blijkt Custer State Park geen nationaal park te zijn en kunnen we hier onze pas niet kopen en moeten alleen voor dit Park betalen. Inmiddels toch wel wat trek gekregen dus besluiten we te lunchen in een bakery, waar wij broodjes verwachten, maar het zijn vooral burgers en wraps. Maar we eten er heerlijk. Even tanken en dan door. We hebben vandaag Crazy Horse en Mt Rushmore op het programma. Al snel bereiken we Crazy Horse Monument. Het is een project wat door de Indianen is gestart naar aanleiding van “Mount Rushmore” (hoofden van 4 amerikaanse presidenten uitgehouwen in een rotswand). De indianen wilden een monument voor zichzelf. Op dit moment is er het gezicht van Crazy Horse maar er wordt nog hard gewerkt om hem op het paard te krijgen We bezoeken het bezoekers centrum, waar toevallig vandaag de Sioux Indianen een performances geven. Daarna door naar Mount Rushmore. De hoofden van de presidenten in dit nationale park (maar hier verkochten ze ook geen pas) zijn wereldberoemd. Leuk om hier nu zelf te staan. We lopen er ook nog de Presidental Trail  een leuke rondje onder de hoofden.  Daarna gaan we weer richting van ons hotel en dat is een heel leuk ritje. We stoppen bij een uitkijk punt met geweldig uitzicht en de weg bestaat uitsluitend uit haarspeld bochten met houten tunnels. Bijzonder. We hopen natuurlijk ook nog wat wild tegen te komen. En ja hoor uiteindelijk hele kudde buffelo’s gespot en heel veel herten. Was een heerlijk leuke rustige dag. Avond maaltijd bestaat uit een broodje pulled pork op onze kamer.

1. Jan Bis:
    6 september 2016
    Wat een geweldige reis maken jullie. Leuk om jullie zo te kunnen volgen maar moet er niet aan denken om dat zelf te doen.
  2. Mimi:
    6 september 2016
    Jullie reis is geweldig. Toevallig heb ik een vriendin die net terug is van dezelfde spots en dus met dezelfde verhalen. Heel leuk logboek en wat een werk om dat elke dag bij te houden. Dank jullie wel . Wij reizen dankzij jullie ook een beetje in de States.♡♡♡♡