Met de trein naar New York

31 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Onze dagen in Washington zitten er alweer op en vandaag doorgereisd naar New York. Gelukkig hebben we het metronetwerk van Washington helemaal door en komen dus zonder moeite en problemen op het Union Station aan. We hebben en kaartje voor de Amtrak trein en er moet bijna worden ingecheckt zoals op het vliegveld. Alleen zijn er geen vaste plaatsen. Maar gelukkig plek zat. De treinreis gaat voortvarend en precies op tijd komen we in New York aan. Daar is heel overweldigend en hele andere koek dan in Washington. Vooral de drukte en het straat beeld. We willen met de metro naar ons hotel, maar dat heeft nog wat voeten in de aarde voordat we doorhebben hoe het werkt. Stappen ook nog een halte te vroeg uit dus lopen we het laatste stuk met zware koffers naar het hotel. Een minuutje of 20 en het is 32 graden, maar de koffers rollen gelukkig en lukt het goed.​ Het hotel is prima, de kamer ook. Helaas geen wifi op de kamer, alleen in de lobby. Dus we houden het kort. Na een rustmomentje gaan we op weg naar Timesquare. Alvast sfeer proeven. Het is echt overweldigend. Heel veel mensen, hoge gebouwen, heel veel lichtreclames, artiesten op straat en nog steeds lekker warm. Gelopen tot ong. de 42e straat en daarna met de metro terug. Natuurlijk eerst de verkeerde genomen, maar wat maakt het uit. Het is vakantie !  Daarna lekker wat gegeten in een klein restaurant. Althans dat dachten we want van binnen groter dan gedacht. En nu is het echt bedtijd.

1. Apolonia:
    31 augustus 2016
    New York, staat op mijn bucket list.
    Stel je voor dat 'het schip met dubbeltjes' een keer aanlegt in 'mijn haventje' .
  2. Martin Gotje:
    31 augustus 2016
    heel leuk om te lezen.......veel plezier
  3. Mimi:
    Leuk hoor al die verhalen en situaties ! Wij waren 4 jaar geleden op dit tijdstip ook in NY maar het was er niet zo heet gelukkig. Wij hadden een hotel in de 39ste straat, dus jullie waren er bijna ! Nog veel plezier, en tot lezens. Wij gaan even gauw nog drie dagen in een hotelletje aan zee, nu iedereen weer weg is ! Kusje MIMI