Echte toeristen

1 september 2016 - New York City, Verenigde Staten

15 hoogtepunten geeft ons boekje over New York. Alle 15 op één dag is een beetje te veel van het goede, dus wij kiezen vandaag voor het vrijheidsbeeld, Ground Zero en de Brooklyn Bridge, want die zitten allemaal dicht bij elkaar. Eerst koffie van Starbucks en dan naar de metro. Margriet is inmiddels expert in het begrijpen van de metrokaart, welke lijn we moeten hebben en vooral waar we eruit moeten. Het is belangrijk om zo kort mogelijk op het platform te staan, want daar is het minsten 45 graden. vanaf South Ferry vertrekken de boten naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Maar als echte Hollanders nemen we de gratis Staten Island ferry. Vaart er niet zo dicht langs, maar je ziet de dame heel goed. En we waren toch al niet van plan om in de dame te klimmen. De boottocht was heerlijk en het uitzicht op Manhattan prachtig. Aan de overkant hebben we de eerste de beste boot teruggenomen. Even wat eten op een bankje buiten, een heerlijke pizzapunt en een gezonde, maar ook heerlijke salade met uitzicht op de daklozen van New York, weer in de metro naar Ground Zero. Daar wordt een mens toch wel heel stil. Het monument zelf was indrukwekkend en het museum niet minder. 9/11 is inmiddels 15 jaar gelden, maar als je het allemaal weer ziet lijkt het gisteren. Hoog tijd voor iets vrolijkers en dat is een wandeling over de Brooklyn Bridge nadat we nog even het World Trade Center hebben meegenomen. Althans het begin met super luxe winkels. Ook al weer zo'n prachtig gebouw en aan het eind de metro die we moesten hebben. Het is bijzonder om daar te lopen; onder je het drukke verkeer en nog verder daaronder het water, mooi uitzicht over de Hudson en alle gebouwen er omheen na natuurlijk de brug zelf met de onvermijdelijke slotjes van alle verliefde stelletjes. We wilden nog naar het Central Park, maar de voetjes moesten hoognodig omhoog. Dat moet tot morgen wachten.

1. Rick:
    1 september 2016
    Wat een reis maken jullie! Wij merkten in Colorado en nu in Utah weinig van de verkiezingen, behalve op TV. Jullie wel?
  2. Ton:
    1 september 2016
    Wat een heerlijk verhaal!!! Geniet!