Dag 2 in Neu York

2 september 2016 - New York City, Verenigde Staten

\We gaan natuurlijk gewoon verder met de toerist uit hangen hier in New York. Maar eerst even over onze nachtrust. We hebben een kamer aan de rustige kant van het hotel. Dat is prettig om af en toe even af te schakelen van de drukte buiten de deur. Toen we voor de eerste keer de kamer betraden was me al opgevallen dat er oordoppen prominent in het zicht lagen. Nou die zijn wel nodig hier. Aan de rustige achterkant van het hotel komen alle afzuiginstallaties van New York uit en die maken een enorme herrie en dat zonder stops. Dus let op!!!Kom je in een hotelkamer waar de oordoppen klaar liggen wees alert. Verder prima hotel op een super centrale plek. Vandaag vertrokken voor een bezoek aan de High Line. Er is vandaag regen voorspeld en helaas die voorspelling klopt, dus gewapend met paraplu op stap. Eenmaal bij de High Line aangekomen breekt de zon door. Dat komt goed uit, want de High Line is een bijzonder stadspark, aangelegd op de oude verhoogde spoorweglijn die door Manhattan liep. Het is echt een geweldige groene strook van 1,6 km. Bij het beginpunt zien we al man in onderbroek. Iedereen denkt aan een levend standbeeld en niemand durft er dichtbij te komen, maar na verloop van tijd is er een stoere dame die het toch probeert. En blijkt er toch geen leven in dit standbeeld te zitten. Halverwege zijn er nog stands met jonge ondernemers die er koffie, ijs etc. verkopen. Wij genieten er van koffie met een heerlijke scone. Hopelijk gaat Rotterdam ook nog eens zoiets leuk ontwikkelen voor het spoor op de hofbogen. Hierna gaan we lopend richting Empire State Building om van het uitzicht over de stad te genieten. Helaas worden we onderweg overvallen door een enorme hoosbui. We bezoeken het gebouw wel, maar besluiten niet naar boven te gaan want het weer is zo slecht dat er geen sprake van uitzicht kan zijn. Ad hoc besluiten we in een bus te springen die als eerste langs rijdt, dan zitten we tenminste droog. Tijdens de rit zien we plots een Harley Davidson winkel en een Bank die we beiden willen bezoeken en springen we weer uit de bus.  Geld gepind, boodschap gedaan en de zon breekt weer door, dus besluiten we nog een bezoekje aan Harlem te brengen. Gaan er met de metro heen en met de bus terug. Het is een behoorlijk trip. We reizen met de gewone stadsbus en dat is leuk. Toevallig rijdt de bus geheel langs Central Park. Onvoorstelbaar hoe groot dat is. Dat staat nog op ons programma voor morgen, voordat we vertrekken naar Denver. We sluiten af met een echte burger en een koel biertje.

1. Martijn:
    2 september 2016
    Die Harley Winkel....very imoptant
  2. Claudia Ommering:
    6 september 2016
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven in New York! De High Line is ook heel bijzonder he!