Startproblemen

4 september 2016 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Nog even over onze vliegreis van gisteren. Tijdens de vlucht waren er enorme onweersbuien. Geweldig om te zien zo'n natuurverschijnsel, stukken beter dan een vuurwerk show. Vandaag beginnen we aan een nieuw hoofdstuk van onze vakantie. Inmiddels zijn we in het bezit van een auto en een GPS en daar moeten we ons de komende 5 weken mee redden. Maar we hadden een moeizame start vandaag. Vol goede moed redelijk op tijd vertrokken om door de Rocky Mountains naar Cheyenne te rijden. Maar de GPS wil maar niet zoals wij willen. En iedere keer als we denken dat het lukt gaat het na een poosje toch weer mis. Er gebeuren ook hele gekke dingen. Als wij stil staan rijdt de auto op het beeldscherm gewoon door. Nou ja nooit eerder gezien. Kortom we krijgen er beiden een minder humeur van. Want marja krijgt de GPS niet onder controle en ik moet met de auto iedere keer keren of een stopplek zoeken wat niet echt leuk is in een drukke warme stad als Denver. Uiteindelijk lukt het toch de zaak een beetje onder controle te krijgen. Maar we zijn inmiddels 2 uur achter op schema. Als eerste bezoeken we Golden. Een old west town aan de voet van de Rocky Mountains. Het heeft een bierbrouwerij die we niet bezocht hebben maar het bier wel geproefd en dat was prima. We maken een rondje door het dorp en besluiten snel verder te gaan. Een bezoekje aan Boulder slaan we over en gaan door naar Estes Park. Want die plek op de kaart leek toch wel heel erg leuk. Toen wij daar aankwamen bleek het slechts om een dorp te gaan wat zo heet. Wij hadden een soort natuurpark in gedachten, waarschijnlijk ingegeven door de naam Park. Er was weliswaar een uitkijkpunt, maar dat stond zo vol dat er geen auto meer bij past. Onze vergissing (of noem het foute verwachting) werkte wel enorm op onze lachspieren. Hierna de moed bij elkaar geraapt om verder te gaan richting eind bestemming van vandaag. En geloof het of niet op eens rijden we door de Rocky Mountains. Ons humeur klaart helemaal op en de GPS heeft ons ook niet meer in de steek gelaten en bereiken we moeiteloos Cheyenne. Hoewel dit de hoofdstad van Wyoming is lijkt er niet veel te beleven. Dus maken wij hier ons huiswerk. Marja probeert de GPS onder de knie te krijgen en we verdiepen ons in de route voor morgen. En het zou zomaar eens kunnen dat we de komende 3 dagen geen wifi hebben, dus het blijft een verrassing wanneer jullie weer iets van ons horen. We hopen dan wel meer over de omgeving te kunnen vertellen dan vandaag het geval is. Maar ook vakantiegangers hebben weleens een mindere dag

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Kirsten:
    4 september 2016
    Ha !! Leuk om te lezen en ook goede manier om het zo voor jezelf beter vast te houden.Ik weet nog maar heel weinig van mijn Amerikareis , maar dan ook wel erg lang geleden. Slechte dagen horen erbij dan zijn de goede dagen weer des te beter toch?! Volgens mij zijn jullie een goed reisstel.Ben benieuwd naar het vervolg. Heb t fijn. X
  2. Mimi:
    4 september 2016
    Nou na een week je proberen te orienteren met het ov in Washington et NY , dacht ik als ze eenmaal de auto hebben, gaat het makkelijker.....maar moeilijke start toch blijkbaar !!!!
    Hoop komt alles in orde voor verdere reis ! En het wordt een hartstikke leuk logboek ! hadou MIMI