Sightseeing Washington 28 augustus

29 augustus 2016 - Rotterdam, Nederland

We beginnen de dag met een ontbijtje op een terras. Gisteren waren we nog zo enthousiast dat we samen een bord konden delen, bij het ontbijt helemaal vergeten, waardoor we ons door te veel pancakes en gebakken eieren moesten slaan. Kortom goede bodem gelegd voor dag sightseeing Washington. We besluiten met het openbaar vervoer te reizen. We kiezen voor de bus vanwege het uitzicht. Tijdens de trip zien we al een aantal dingen die voor Nederland ook niet slecht zouden zijn. B.v. het voetgangers stoplicht geeft het aantal seconden aan die je hebt om over te steken en er zijn verkeersborden  "verboden te parkeren i.v.m. vegen van de straat" en er staan overal drinkfontijntjes wat in deze hitte zeer aangenaam is. Later blijken ook de musea nog gratis te zijn en is er dagelijks een gratis voorstelling in het Kennedy Center. Goed geregeld hier zeg.

Ons eerste probleem, welke bus rijdt er naar het Capitool? Daar wilden we als eerste naartoe. Dat bleek simpel, de serveerster van het ontbijt wist ons haarfijn te vertellen dat het bus 96 was en de halte was om de hoek aan de overkant van de straat. Leuke busreis. Onderweg stapte er een dame in die ons enthousiast begroette (dat doet trouwens bijna iedereen die je tegenkomt) en ons toen naar de chauffeur stuurde om hem te vragen ons te waarschuwen wanneer we eruit moesten. Toen ze zelf uitstapte zei ze streng tegen de chauffeur dat hij ons niet moest vergeten. Dat deed hij dan ook niet. Nog een stukje lopen naar het Capitool en daar was een klein minpuntje. Het stond helemaal in de steigers. Toch een indrukwekkend gebouw. Vervolgens via de mall (is een prachtige parkachtige laan) naar het Washington Monument. Onderweg daar naar toe binnengelopen bij de botanische tuin en het museum American History. Goed Museum. Kun je wel een dagje doorbrengen als je langer in Washington bent. Het Washington Monument was helaas dicht. Waarom was ons niet helemaal duidelijk. Tweede minpuntje. Dan maar naar het Witte Huis. De beentjes begonnen al moe te worden en de hoofden rood van de hitte, maar ja, een mens wil toch wat zien en een selfie bij het Witte Huis is verplichte kost. We waren er bijna, toen de secret service alle hekken en toegangswegen afsloot. Waarom? Tja dat was secret.  Weer een minpunt. Drie x is scheepsrecht zullen we maar zeggen. Ietsjes minder enthousiast dan aan het begin van de dag op weg naar het Kennedy Center aan het water. Hopelijk is daar ook een terras met koud bier en koele wijn, want daar waren we wel aan toe. Pokkeneind lopen, maar met de kaart in de hand van Margriet zonder omwegen de weg gevonden. In de Kennedy Center was het heerlijk koel. Bovenin een café met de zeer gewenste koele drankjes en een prachtig uitzicht​ over de stad en als klap op de vuurpijl een gratis voorstelling. Een bandje met drie jongens die hun best deden om te rocken. Wij vonden er niets aan, maar er werd veel gegild en geklapt. Kennelijk veel fans in de zaal. De dag afgesloten met een gratis busritje naar de metro, als geroutineerde reizigers met de metro naar huis en onderweg nog weer heerlijk gegeten. Washington bevalt ons goed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Riekje:
    29 augustus 2016
    Weer genieten ....jullie dáár en ik hier. Ga zo voort !
  2. Jack:
    29 augustus 2016
    Helemaal top zo daar met zn tweetjes jullie vallen nog af hoor met al dat lopen. Heb het goed!! En godspeed.
  3. Anke:
    29 augustus 2016
    Superleuk jullie reisverslag. Heel herkenbaar allemaal. Wij maken dit deel van jullie reis op deze manier ook weer mee. Geniet van alles!!!
  4. Claudia Ommering:
    29 augustus 2016
    Heeel herkenbaar allemaal. De chaos bij de immigratie, de grote borden met eten, de vriendelijkheid van de Amerikanen. Leuk om te lezen! Veel plezier! Geniet ervan!
  5. Apolonia:
    30 augustus 2016
    Super leuk geschreven. Jammer dat jullie selfie bij het Witte Huis niet gemaakt kon worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie eind van de dag moe waten. Ik werd het alleen van het lezen, al dat lopen met die warmte. Geniet er van