Washington DC 27 en 28 augustus

29 augustus 2016 - Rotterdam, Nederland

Zaterdag 27 augustus afgereisd naar Washington DC. Reis verliep tot Washington zonder problemen. Op Schiphol geen last van extra veiligheidsmaatregen (geen marechaussee gezien). Bij aankomst op Dullens Airport was dat heel anders. Het kostte ons 2 uur om het vliegveld te verlaten. Een rij ​met een wachttijd van ruim een uur tot aan de immigratiedienst die vingerafdrukken wilden van al onze vingers. De beambte die ons hielp ging tijdens onze beurt opeens shit, shit, shit zeggen, bleek hij gewoon een baseball wedstrijd te zitten volgen. Nou ja we mochten verder naar de koffers. Mijn god een hele puinhoop daar aan de band. Door de wachttijd waren alle koffers al door anderen van de band gehaald en stond de hal vol met koffers van diverse vluchten en echt niet meer op vlucht. Kortom aan het spelletje "vinden we hem of vinden we hem niet" moesten we echt wel mee doen. Vervolgens in line voor de volgende paspoort controle. Gelukkig ging dat een stuk sneller. dus eindelijk buiten en op zoek naar de super shuttle die ons naar het hotel kon brengen. een ritje van anderhalf uur. Helaas geen super shuttle te vinden, maar gelukkig wel een ander busje (naam vergeten) en dat busje ging naar de dichtstbijzijnde metro. kaartjes gekocht en uitleg gekregen over welke metro we moesten hebben en waar over te stappen. Alle mensen hier zijn hartstikke behulpzaam, zo ook de chauffeur van het busje die hielp met de zware koffers. voor de metro kun je een soort ov chipkaart kopen waar je geld op kan zetten. hoe dat moest kregen we ook weer uitgelegd door een medewerker. Een lange en een iets kortere metroreis verder bij het station waar we eruit moesten en daar zagen we de langste roltrap die we ooit gezien hebben. Het hotel was gelukkig dichtbij want inmiddels afgepeigerd. Het is een groot hotel met honderden kamers en een fantastische lobby. De kamer is prima. Geïnstalleerd en toen weer naar buiten om te eten. Bleek dat er om de hoek vele eettentjes waren. Zomaar een gekozen en inderdaad, je kunt samen een plate delen. het toetje, key lime pie was geweldig. Om half elf terug in het hotel en konden we , na 16 uur, eindelijk languit.