Keuzeproblemen

14 september 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Van Salt Lake City naar Moab vandaag. Gisteravond de route bestudeerd en er is onderweg zoveel te zien, dat we echt niet weten wat we moeten kiezen. We besluiten onderweg Springville te bezoeken en Arches National Park. Maar eerst naar de supermarkt om onze doosvoorraad aan te vullen. Het is een hele grote, dus ze hebben alles wat we nodig hebben behalve wijn. Die mogen ze niet verkopen. Wel bier met een laag alcoholpercentage, maar daar moeten we ons wel voor identificeren. Buiten zien we plotseling een supergrote winkelwagen waar drie kinderen in kunnen. We vragen ons af of zo’n ding wel stuurt, dus even uitproberen op het parkeerterrein. Gaat prima. En ze hebben ook nog scootmobielen met een  grote mand voorop voor de boodschappen. De route is makkelijk vandaag en Truus is het daarmee eens. Het eerste stuk gaat over I-15 en daar is het druk, vooral met vrachtauto’s. We zien nog net tussendoor de blauwe doos met gele letters (Ikea), maar de afslag naar Springville, beter bekend als Utah’s Art City, missen we omdat er net drie grote vrachtwagens rijden. We  rijden door naar Springer en vinden daar een Starbucks voor koffie. Snel weer verder over Highway 6 en het is werkelijk een prachtige route door de bergen. De struiken op de bergen zien al rood, dus de herfst is daar al begonnen. Het is zonnig, helder met de weg eindeloos voor ons en in de verte boven de bergen donkere wolken. We zien hier en daar de regen eruit vallen. We worden gewaarschuwd voor Gusty (?) winds en de bergen maken plaats voor een woestijnlandschap met heuveltjes die wel geasfalteerd blijken. Het is fascinerend om te zien. We besluiten on te picknicken in het Arches National Park. Eerst naar het bezoekerscentrum voor een  kaart en het uitstippelen van wat we willen zien. Ze hebben daar handige apparaten die je precies vertellen wat je kunt doen als je 1 uur hebt of 2 enz. tot een hele dag. De keuze is snel gemaakt. Er loopt een weg door het park van 18 mijl en aan die weg liggen veel view points, overlooks en de belangrijkste bezienswaardigheden. Terug naar de auto begint het plotseling te waaien, regenen en hagelen. Maar zo snel als het is begonnen is het ook weer over en schijnt de zon weer. We picknicken bij Park Avenue. Bij gebrek aan tafels gaan we op de stoep zitten. Een motorrijder vindt ons kennelijk sneutjes en gooit ons een fles heerlijk gekoeld water toe. De wandeling die je daar kunt maken lijkt ons te lang, dus we doen een kort stukje. Het is daar werkelijk prachtig. Je weet niet waar je kijken moet. Grillig gevormde rode rotsen afgewisseld met woestijngrond. Als je wilt en je hebt fantasie, kun je in die rotsen allerlei figuren, hoofden en dieren herkennen. We bezoeken de Petrified Dunes, de Balanced Rock, de North en Souht Window, de parade of Elephants,  en de Upper en Lower Delicate Arch. En het ene is nog indrukwekkender dan het andere. We genieten volop. Uiteindelijk gaan we terug en op zoek naar ons hotel. Truus kan het niet vinden, dus zelf opletten en we vinden het vrij snel. Bij het inchecken blijkt dat we maar voor 1 nacht geboekt staan. De twee mannen achter de balie beginnen zenuwachtig te overleggen, want het hotel is hartstikke vol. Gelukkig hebben we de voucher waarop staat dat we 2 nachten hebben geboekt. Marja wil het formulier niet tekenen totdat de data er goed opstaan en dat gebeurt uiteindelijk. We zijn benieuwd of we morgen naar een andere kamer moet verhuizen.