Biblebelt

18 september 2016 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Op naar Bryce Canyon National Park. Uitgecheckt en daarbij in onze eerste conflictje beland over de manier waarop de sleutels moesten worden ingeleverd. Dat valt toch mee na drie weken pas. Dus met een beetje geluk blijft het daarbij. De afgelopen twee weken inmiddels 3500 km gereden en de afstand die we vandaag moeten afleggen is slechts 134 km. De kortste verplaatsing tot nu toe. Peanuts dus en alle tijd om van de omgeving te genieten. We stoppen bij Checkerboard Mesa. Dit is een 150 miljoen jaar oude versteende zandduin. Het is een majestueuze berg met verticale en horizontale lijnen. Valt erg op in z’n omgeving, je kunt hem eigenlijk niet missen. Op de view area is het dan ook ontzettend druk. Grappig uit een camper komen heel veel mensen die snel fotootje maken en dan gauw verder. Ook wij vervolgen onze weg en komen aan bij Red Canyon. De naam zeg het al een gebied met oranje rode zandsteen formaties waardoor een aantal kronkelende wandelpaden lopen. Hier zien we voor het eerst een fietspad zoals we dat thuis gewend zijn. Het is inmiddels lunchtijd dus doen we een kleine picknick. Daarna maken we een wandeling, die verrassend leuk is. Komen er ook nog Amerikanen tegen die ons vertellen over de Ponderosa Pine. Een bijzondere naaldboom die naar vanille ruikt. En ja hoor binnen de kortste keren staan we natuurlijk aan zo’n boom te snuffelen. En het klopt.
Rond 2 uur komen we aan op onze nieuwe bestemming Bryce Canyon Pines Motel. Dat is even wennen. Lijkt op een playmobil huis geheel van plastic, met alleen maar asfalt voor de deur. Het personeel is vriendelijk maar ziet er enorm christelijk uit en als wij eenmaal op onze kamer zijn vinden we in het nachtkastje 4 bijbels. Hopen niet dat er straks nog iemand langskomt om ons te bekeren. Het uitzicht lijkt op de Veluwe en dat past weer goed bij het christelijke. Het werkt behoorlijk op onze lachspieren. Op naar de laundry, die 300 meter verderop op de camping is. Alle vuile was in de auto gepropt en gelukkig was er nog plek in de machines. Terwijl de machines stonden te snorren hebben we maar een rondje camping gedaan. Blijft indrukwekkend die grote motorhomes met voor iedereen een aansluiting op waterleiding en afvoer van de vuilwatertank.  Er is ook een camping winkel waar we biertjes kunnen kopen, die we voor onze kamer in de zon kunnen opdrinken omringt door al ons wasgoed want dat droogt zo lekker in de zon op de rekjes die voor de koffers zijn bestemd. Relaxen nog wat en gaan in het restaurant hier eten. Gelukkig niet failliet deze keer, wat fijn is want op deze kamer kun je niets. Geen koffiezetapparaat of koelkast. In het restaurant hebben ze naast de menukaart ook bijzonder leesvoer op elke tafel. Understanding Women.???????  Onze kamer heeft wel lekkere bedden en Limburgse buren, die wel beren hebben gezien in Yellowstone. En wel 5 wolven.

1. Mimi:
    18 september 2016
    Ze kunnen dan wel polygaam zijn, die Mormonen, maar blijkbaar hoe meer vrouwen hoe minder ze ervan begrijpen !!!
  2. Claudia Ommering:
    5 oktober 2016
    Wat heerlijk om jullie verslagen weer te lezen. Ben net zelf terug van een geweldige vakantie in Zuid-Afrika (ook een aanrader hoor!!). En nu na al mn mail opgeschoond te hebben ga ik eens heerlijk genieten van jullie geweldige verhalen. Veel plezier nog verder de laatste daagjes alweer van, zo te lezen, een super vakantie!!