Auto- en alcoholvrije dag

17 september 2016 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Onze kamer ligt aan een soort galerij en om 7.00 uur beginnen de rolkoffers langs ons open raam te ratelen. Kreunend draaien we ons nog eens om, maar van echt slapen komt het niet meer. Dan maar even lekker op de sociale media, want thuis is het middag en dus kunnen we appen en facebooken. Dan ook maar even de mail checken en kijken of er al reacties zijn op ons blog, want daar zijn we natuurlijk steeds hartstikke nieuwgierig naar. Ontbijtje op bed is ook altijd fijn en dan langzaam opstarten. Want we willen Zion Park in om lekker een eind te lopen. Het park is autovrij in de zomer maar er rijdt een shuttlebus naar de ingang van het park en daar kunnen we overstappen op de dubbele shuttlebus het park in. Die bus brengt je naar bezienswaardigheden en trails en je kunt opstappen en uitstappen zoveel als je wilt. We vragen een ranger aan de ingang van het park waar we een mooie trail kunnen vinden en de man wijst ons enthousiast op de Riverside walk. Niet te moeilijk (hij heeft natuurlijk al lang gezien dat wij geen 18 meer zijn), maar wel de canyon in. Hij vervolgens wijst hij ons nog een paar punten waar je goed kan lopen. Wij in de bus en alleen al de tocht met de bus is overweldigend met de meest fantastische rotsformaties die je maar kunt bedenken. We doen ons best om alles op foto vast te leggen, maar dat valt niet mee met de kleine camera’s van ons. We stappen uit bij Temple of Sinawava en met ons ongeveer de hele bus. En iedereen maakt die wandeling. Het heeft iets weg van de vierdaagse van Nijmegen. De hoeveelheid mensen dan, want de omgeving is niet te vergelijken. Het is prachtig, prachtig en prachtig. Aan het eind moeten we de rivier oversteken en daar staan we dan zonder waterschoenen. Margriet heeft ze op de kamer in de koffer en Marja thuis in de kast. Deze dames hebben zich weer eens onvoldoende voorbereid. Gelukkig is kijken naar de mensen die wel oversteken ook leuk en er zijn veel squirrels die ook leuk zijn om naar te kijken. We lopen weer terug en besluiten met de shuttle naar Zion Lodge te gaan, daar wat te eten en dan de Grotto trail te lopen. Die gaat naar de lower Emerald Pool en vandaar uit via de Kayenta trails naar Grotto. Het is een heerlijke wandeling. Het eerste stuk gaat over een aangelegd pad naar de Pool. Daarna gaat vrijwel iedereen rechtsaf naar de Upper Pool en wij rechtdoor over een rustig niet aangelegd pad naar Grotto. Het pad is smal (oppassen dat je niet in het ravijn valt), de zon schijnt heerlijk, de omgeving is ook hier fantastisch met water dat langs de rotsen loopt (soms is het net alsof je onder de douche staat), cactussen en af en toe een tegenligger. We genieten. In Grotto nemen we de shuttle terug. Helaas geen wijntje als we ‘thuiskomen’, maar wel overheerlijk water en nootjes. We dineren op een bankje voor onze kamer op de galerij en  hebben een bijzonder uitzicht op alle gasten van ons hotel die opgedoft uiteten gaan.

1. Riekje:
    17 september 2016
    Hoi, jullie verhaal over Zion leidde me naar een videootje, dat ik daar maakte met deze i-pad. Wij waren toen een beetje parken-moe en wij zaten gewoon op een bankje en ik ging spelen met m'n padje. Daar lijken jullie nog geen last van te hebben ! Ga zo voort ! Truus lijkt geheel o.k.!