The Strip

26 september 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Ons zondagochtend ontbijtje is min of meer in de soep gelopen. De plek die wij op het oog hadden om eens copieus te gaan ontbijten had een wachttijd. Maar gelukkig was er nog een optie. Waarschijnlijk waren we nog niet helemaal wakker en dachten we de juiste locatie gevonden te hebben, maar bleken we in rij bij de Starbucks te staan met inmiddels een broodje en koffie in de hand. Ergens plekje vinden om te zitten viel nog helemaal niet mee, maar toch een bankje gevonden en met zicht op het gokkende publiek broodje gegeten. We hebben totaal geen verstand van alle apparaten en andere gokspelen, maar leek ons toch leuk om wat te proberen. Als eerste aan de automatische roulette tafel. Hoewel we er dan geen verstand van hebben lukt het ons om de inleg van $ 20 te verdubbelen. Met die winst spelen we door en uiteindelijk hebben we $ 21 geïncasseerd. Je ziet het we zijn echte durfals. Daarna nog even gespeeld op een éénarmige bandiet, maar blijkt dat niets het spel kan beïnvloeden. Wij nog een beetje aan die hendel rukken, staat er op eens iemand naast ons om ons te helpen. Er is een rood alarm afgegaan, waaraan ze zagen dat we er niets van bakten. Nou ja eindresultaat van de hele goksessie is dat we $ 2 hebben verspeeld, maar wel erg hebben gelachen, vooral over onze eigen dommigheid. Gaan nog even terug naar de kamer om wat foto’s op ons reisblog te zetten omdat we daar gisteravond geen puf meer hadden. Dit hotel is enorm groot en is dus iedere keer hele wandeling om van A naar B te komen. Maar je komt wel van alles tegen. Op de route kom je langs een Wedding Chapel en we nemen er een kijkje. Alles wordt in gereedheid gebracht voor een huwelijk dat vanmiddag is gepland. Raar fenomeen dat trouwen hier. We vragen ons af of zo’n huwelijk wel rechtsgeldig is. Anders is het misschien een leuke grap om hier in het huwelijk te treden. Dus maar even opgezocht en helaas grap kan niet doorgaan, want lijkt toch wel rechtsgeldig te zijn. Dan maar ander vermaak bedenken. Voorstellingen genoeg hier, dus gaan we op onderzoek uit. Cirque du Soleil spreekt ons het meest aan dus gaan we kijken of er nog tickets zijn. En ja die zijn er en meteen maar gekocht. We zijn wel verbaasd over hoe makkelijk dat gaat, want de berichten die je in Nederland hoort is dat je het best kunt boeken voor je op vakantie gaat omdat veel voorstellingen zijn uitverkocht. Advies: niet thuis bestellen, maar hier in Vegas in de outlet. Veel goedkoper. Met de vouchers op zak stappen we de warmte in. Het plan is om de Strip af te lopen, onderweg van alles te bekijken tot we bij Treasure Island zijn om daar de vouchers vast in te wisselen voor tickets. Marja heeft alweer honger na het karige ontbijtje, dus snel een heerlijke sandwich gekocht en die ergens buiten op zo’n randje waar ook de daklozen voor zich uit zitten te staren, opgegeten. En maar mensen kijken en daar kun je hier geen genoeg van krijgen. We lopen verder en de verschillende themahotels zien er overdag toch heel anders uit dan gisteravond toen we in de bus zaten. Het is warm, dus al snel weer zin in een terras. Dat wordt de beer bar. Een witte voor Marja en een lichte voor Margriet. We zitten er heerlijk te midden van mannen die staan te schreeuwen voor de TV als hun favoriete American Footbalclub heeft gescoord en jongeren die vlak naast ons een potje Jenga spelen. Als de toren valt moet je oppassen dat je er niet onder ligt. Er is overal zoveel te zien, dat we maar langzaam opschieten. Van dat geslenter en het bier worden de beentjes moe. Dus snel de tickets opgehaald en daarna op het terras van een sigarenbar een lekkere charcuterie plate gegeten. Nou is charcuterie een groot woord, want er lagen welgeteld 8 dunne plakjes salami op en verder kaasjes, olijven, toostjes, appelschijfjes en mangochutney op. Het was heerlijk. Nog een rondje met deze keer een bak chips opnieuw met mangochutney. Het was echt een sigarenbar, want velen zaten met een grote dikke sigaar in hun hand. Toch een vreemd gezicht in een land dat zo anti rook is als Amerika. Wij moeten tenminste bij ieder hotel tekenen dat we niet op de kamer zullen roken. Om zeven uur p.m. begint de voorstelling. Wij hebben prachtige plaatsen en het is een bijzondere show. Denk aan een circusvoorstelling in Nederland zonder dieren en dan 100 x zo spectaculair. Niks geen glitterpakjes met ladders in de kousen, maar prachtige kostuums. Spectaculaire acts worden afgewisseld met wat humor waar natuurlijk ook het publiek bij wordt betrokken. Al met al is het genieten geblazen. We hebben voor deze show gekozen omdat Jeffrey Wammes erin speelt, maar die hebben we niet kunnen ontdekken. Jammer dat we morgen alweer moeten gaan, want er lijkt hier nog zoveel meer de moeite waard. Nu hebben we alleen de toeristische highlights kunnen doen, maar we vragen ons natuurlijk wel af, waar woon je in Las Vegas en hoe zit het met de daklozen, die je hier veel op straat ziet.  Maar we hebben een strak programma en morgen staat daar Death Valley op. Ter voorbereiding op de hitte zetten we de airco vast uit.

1. Jack:
    26 september 2016
    Dat was weer een leuk verhaal meiden. Mij lijkt het helemaal niets om daar tussen al die mensen rond te lopen, maar ja dat is mijn fobietje natuurlijk. Ik heb weer een tabje dus kan jullie verhalen gelukkig weer op een gewone manier lezen. Zonder zo'n ding islam het niks hoor. Ben erg benieuwd naar de volgende Bestemming! Ik ga zo de file in op weg naar onze hondjes en Sem die een beetje ziek islam vandaag.
  2. Jack:
    26 september 2016
    Mijn toetsenbord is nog niet helemaal goed ingesteld en doet nog dingen zelf. Moet ik nog wat aan Doen! Je ziet het wel aan die gekke dingen in de tekst.
  3. Claudia Ommering:
    5 oktober 2016
    Wat een gestoorde stad he! Ik kan er ook dagen rondlopen, vind het geweldig al dat entertainment om je heen.