Dog wash

30 september 2016 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Gisteren grote supermarkt ontdekt hier in Oakhurst. Mooi om daar vanmorgen verse broodjes proberen te halen. Brood is wel een puntje hier in Amerika. Vaak is het zoet en snel oud, dus toen hier een mevrouw brood stond af te bakken snel lekker warm brood meegenomen. Na een rustige start met lekker ontbijtje op ons terrasje, naar Yosemite park vertrokken.  De route naar de zuid ingang is bebost met veel groene maar ook bruine (dood lijkende) naaldbomen. We gaan eerst naar het visitors center om te kijken of we een wandeling kunnen maken in de buurt van dit visitors center. Een vriendelijke ranger wijst ons de meadow loop aan de overkant van de weg. Het is een wandeling van bijna 6 km. Bij het oversteken van de weg komen we bij een golfbaan. Later blijkt die golfbaan er al sinds 1918 te zijn. Nooit geweten dat er toen al gegolfd werd. Ondanks de naam Meadow blijkt het toch een boswandeling te zijn met af en toe zicht op een voormalig weiland. Na alles wat we al gezien hebben een beetje saai, maar eenmaal op weg zijn de bomen ook hier weer enorm en indrukwekkend. Zien zelfs een dennenappel, die groter is dan mijn schoen. Laten we zeggen maatje 45. De route is niet heel duidelijk aangegeven, want ons halverwege nog in onzekerheid brengt. Maar gelukkig komen we na 2 uur weer bij onze auto.  Hoewel we hadden besloten niet te veel auto te rijden vandaag willen we toch wel meer van dit park zien, maar alles is ver rijden dus kiezen we voor de dichtstbijzijnde view ‘glacier point’. Is nog wel even 30 miles verder, dus komen we toch weer aan de 160 km vandaag. Het is de moeite waard. We stoppen weliswaar bij een uitkijkpunt voor glacier point, maar het uitzicht is verrassend, we dachten toch min of meer in een bos te zitten en nu kijken we uit over de Yosemite Valley, waar in het voorjaar en begin zomer vast veel watervallen te zien zijn. Nu eind september zien we er slechts één met niet al te veel water. We hebben geen spijt dat we toch hier naar toe gereden zijn. Nu weer terug naar Oakhurst. Op de heen weg hebben we voor het eerst een oproep gezien om op Trump te stemmen. We proberen op de terugweg er een foto van te maken, maar helaas te veel verkeer en geen vluchtstrook o.i.d. dus ook geen foto. Wel hebben we gisteren in het voorbijgaan bij een autowasstraat een dog wash gezien, daar willen we natuurlijk meer van weten.(zie foto’s) Hoe leuk is het om als je samen de auto gaat wassen, te zeggen “schat doe jij de auto, dan doe ik de hond”. Deze dag afgesloten met een hapje en drankje op ons terras en de avondmaaltijd in bed. En natuurlijk de route voor morgen bestudeerd. San Francisco here we come.

1. Claudia Ommering:
    5 oktober 2016
    Schitterende foto van Glacier Point!