Sequoia

29 september 2016 - Oakhurst, California, Verenigde Staten

Het is alweer woensdag. De dagen vliegen voorbij. Als we vanmorgen wakker worden zijn we eigenlijk nog moe van de lange rit van gisteren. We willen toch graag naar Sequoia Natural Park, dus hup uit bed, ontbijtje, uitchecken en op weg. We logeren vanavond in Oakhurst, vlakbij Yosemite Park en als we daar met een omweg naar toe gaan  komen we door Sequoia Park en Kings Canyon. We rijden het park binnen en meteen al worden we getroffen door de schoonheid ervan. De bergen zijn hoog, prachtig begroeid en de dieptes zijn indrukwekkend. Een heel verschil met de woestijn waar we vandaan komen. We moeten opnieuw keuzes maken waar we willen stoppen om iets te zien. We besluiten om eerst maar weer even op uitkijkpunten te stoppen, foto’s te maken en te genieten van de natuur. Zo passeren we Tunnel Rock en Hospital Rock. Twee totaal verschillende rotsen. Wat lastig is bij het foto’s maken, dat het hier sterft van een soort vliegjes, die meteen om je heen zwermen als je even uitstapt. Je ziet iedereen voortdurend met de armen wapperen om ze kwijt te raken.  De weg is smal, zeer kronkelig en snel stijgend. Als een tweede Jos Verstappen vliegt Margriet door de bochten ( zeker 20 miles per uur).  Aangezien we nog heel wat verder moeten, besluiten we om niet bij iedere bezienswaardigheid te stoppen, maar door te rijden naar Giant Forest, want  de dikste en hoogste bomen willen we toch echt zien. En het is echt verbazingwekkend. Zulke hoge bomen die we met onze eenvoudige fototoestellen echt niet in een keer op de foto krijgen. En zo dik dat je ze met zijn tweeën niet kunt omarmen. En dan hebben we de General Sherman Tree nog niet eens gezien. Daarvoor moeten we een wandeling maken van ong. 1 mijl, maar wel stijl omlaag. Deze boom is het grootste levende wezen op aarde, tussen de 2300 en 2700 jaar oud met een diameter van 11 meter en een hoogte van 84 meter. Er staat heel verstandig een hek omheen om te voorkomen dat deze zeer kwetsbare boom te veel wordt aangeraakt. Wij zijn blij dat we deze omweg van algauw twee uur hebben gemaakt. De andere bezienswaardigheden slaan we over, behalve een tentje waar we hopelijk koffie kunnen drinken. Helaas is het restaurant al gesloten. We doen wel nog een powernap op de parkeerplaats. Daarna rijden we in een ruk door naar Oakhurst. Ons hotel van vandaag is een aangename verrassing. We hebben een kamer achteraan op het terrein, heerlijk rustig en op de begane grond. Dus geen koffers de trap opsjouwen. Installeren, beetje uitrusten en dan is het weer eens tijd voor de was. Terwijl de was draait, zoeken en vinden wij een supermarkt met heerlijke verse salades en kaasjes. Beladen met lekkere dingen weer terug, wasje in de droger, nieuw wasje erin, lekker biertje en toastjes op ons eigen terras, weer een wasje ophalen en ten slotte heel tevreden op bed voor de tv verse salades gegeten. Daar knapt een mens van op. Want uit eten gaan is leuk, maar iedere avond …... Morgen gaan we naar Yosemite Park en weer eens een heerlijke wandeling maken. We hebben er nu al zin in.

1. Apolonia:
    29 september 2016
    Wauw! Die boom!
  2. Rick:
    29 september 2016
    Wij zijn weer terug.....zucht.....regen en wind! Heimwee, dus blijf nog maar lekker weg.